reklama

Si v hmotnej núdzi? ...tak si tam aj ostaň!

Nedobrovoľne nezamestnaná...moj status. Najradšej by som ho zmenila behom minúty, ale keďže to nie je také ľahké, pokúšam sa ísť na to inak...brigádami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Brigády ma zamestnávali od strednej školy a vedeli ma celkom dobre uživiť, teda aspoň pokryť to, čo som potrebovala - základné výdavky obyčajnej stredoškoláčky, vysokoškoláčky. Dnes som nezamestnaná, ale s brigádami som prestať nechcela.

Po ukončení školy si neustále ! AKTÍVNE ! hľadám prácu - akéhokoľvek druhu, keďže sa mi nedarilo nájsť si zamestnanie v odbore, kt. som vyštudovala.

Keďže som už nezamestnaná niekoľko mesiacov, siahala som stále po tom, čo mi vedelo aspoň trošku zabezečiť výdavky - brigády (aspoň pár za mesiac - keď neprší, aspoň kvapká, hovorila som si).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teda počas týchto mesiacov, kt. som nebola zamestnaná som brigádovala, pokiaľ som mohla - t. j. do sumy cca tých 142 eur, či koľko to je presne (zo zákona nemôžete viac, ak ste evidovaný na úrade). Tak to bolo aj v decembri s tým, že som vedela, že od Nového roku nastanú zmeny, kt. mi sťažia brigádovanie - z tohto dôvodu som si zmluvu od Nového roka nepredĺžila.

Dnes je február a prišlo mi rozhodnutie z úradu, že sa mi hmotná núdza znižuje o cca 12 euro, z dôvodu, že som mala príjem za mesiac január cca 16euro (pracovala som síce v decembri, ale vyplatili mi to až v januári, čiže sa jej nový zákon vzťahuje). Čiže od Nového roka sa každá brigáda - privyrobenie považuje za príjem, o kt. sa potom znižuje hmotná núdza.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skončila som s brigádami - je to zbytočné, ...zarobím 16 euro a z toho mi zoberú 12e? čiže som robila celý deň za 4 eurá, kt. som aj tak precestovala, keďže brigády cestovné nepreplácajú.

Takže ak si nenájdem prácu, iný zisk ani neprichádza do úvahy...budem musieť teda sedieť na riťke, brigády sa neoplatia vobec...a robiť zadarmo? to hádam nie...

Žaneta Martinská

Žaneta Martinská

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som absolventkou štúdijného odboru Slovenský jazyk a literatúra a etická výchova. Momentálne som nezamestnaná a hľadám spôsob ako to zmeniť.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu